niedziela, 5 lutego 2012
Krótka historia sabotażu lotniczego - cz. 12 : Ron Brown, 1996 rok
Amerykański sekretarz handlu Ron Brown zginął, wraz z 34 innymi osobami (głównie urzędnikami swojego departamentu oraz przedstawicielami sektora prywatnego) 3 kwietnia 1996 r. w katastrofie lotniczej samolotu USAF CT-43 w pobliżu Dubrownika. Jego samolot rozbił się we mgle, podczas podchodzenia do lądowania, o górskie zbocze. Oficjalna przyczyna katastrofy: błąd pilota, błąd obsługi naziemnej, nieprawidłowa procedura sprowadzania samolotu. Nieoficjalnie jednak amerykańskie służby zachowały się w Dubrowniku bardziej bezczelnie niż rosyjskie w Smoleńsku...
Europejskie media donosiły w dniu tego "wypadku" o znalezieniu czarnych skrzynek. Szybko jednak US Marine Corps ogłosił, że skrzynek nie znaleziono, gdyż ten samolot nie był wyposażony w takie urządzenia (!), co wydaje się absurdalne - zważywszy, że wcześniej maszyna ta przewoziła m.in. pierwszą damę Hillary Clinton. Amerykański "spiskolog" Nicholas Guerino opublikował później bardzo dobrze udokumentowany raport wskazujący na to, że samolot Browna został skierowany na zbocze góry w wyniku nieprawidłowego naprowadzania z ziemi (wysyłania fałszywego sygnału radiolatarnii). Taśmy z wieży kontroli lotów zniknęły. Niko Jerkuić, odpowiedzialny na lotnisku Cilipi z radiolatarnie popełnił samobójstwo strzelając sobie w pierś z shotguna. Samobójstwo popełnił również jeden z kontrolerów lotów. Podczas sekcji zwłok Browna patologowie znaleźli ranę w czaszce "przypominającą ranę postrzałową". Shelly Kelly, stewardessa z Sił Powietrznych USA, która zajmowała miejsce w "ogonie" samolotu, odniosła tylko stosunkowo lekkie obrażenia i była w stanie samodzielnie wejść do helikoptera ratowniczego. Zmarła jednak w szpitalu "z upływu krwii". Sekcja zwłok wykazała, że trzy godziny po katastrofie, na jej ciele, tuż obok jednej z głównych arterii pojawiła się duża rana.
Ron Brown po powrocie z Chorwacji miał umówioną rozmowę z prokuratorami dotyczącą skandalu znanego jako Chinagate, czyli umieszczeniu przez prezydenta Billa Clintona w Departamencie Handlu (na stanowisku przyznającym władzę decydowania o tym, jakie technologie mogą być eksportowane do ChRL) Johna Huanga, biznesmena podejrzewanego o kontakty ze służbami specjalnymi ChRL a przy okazji osoby hojnie łożącej pieniądze na kampanię demokratów. Ron Brown był w 1992 r. przewodniczącym Narodowego Komitetu Demokratów i doskonale znał tajniki finansowania kampanii prezydenckiej Clintona.
W 1996 r. zginęło w tajemniczych okolicznościach jeszcze dwóch pracowników Departament Handlu: Charles Meissner, zastępca sekretarza ds. międzynarodowej polityki gospodarczej, osoba która przyczyniła się do ponownego otrzymania certyfikatu bezpieczeństwa narodowego przez Huanga, zginął w katastrofie awionetki. Barbara Wise, współpracowniczka Huanga z Departamentu Handlu, została znaleziona martwa w swoim biurze 29 listopada 1996 r. Była półnaga i posiniaczona. Tego samego dnia, prezydent Clinton niespodziewanie wyjechał z Camp David (gdzie spędzał urlop) do Waszyngtonu "po tomik poezji".
W czasach rządów Clintona powstawały listy osób związanych z prezydentem, które zginęły w tajemniczych okolicznościach. Pod tym linkiem macie najpełniejszą wersję takiego zestawienia: 86 osób, z czego część w katastrofach lotniczych. (Dla odmiany: powstawały też listy śmierci Busha). Nawet jeśli przyczyny zgonów tych ludzi był najzwyczajniejsze, to i tak lektura jest ciekawa.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
"popełnił samobójstwo strzelając sobie w pierś z shotguna"
OdpowiedzUsuńBłagam: ze STRZELBY.
Foxie, nie dbasz o to, co robisz.
OdpowiedzUsuńNiedawno, w Pulsie, był film o tej katastrofie. Niektórzy z czytelników mogą go jeszcze pamiętać...
Nie oglądałem.
Usuń